Eesti Tervisekassa ravikindlustatud isikud registreeritakse ravijärjekorda vastavalt sotsiaalministri 27.12.2018 määrusele nr 73 „Tervishoiuteenuste kättesaadavuse ja ravijärjekorra pidamise nõuded“.

Ravijärjekorda peetakse selleks spetsiaalselt mõeldud ravihaldustarkvaras eKliinik.

Ambulatoorse vastuvõtu ravijärjekord

Ravijärjekorda registreerib end patsient, tema esindaja või selleks volitatud töötaja (füsioterapeut või administraator)

Ravijärjekorda saab registreerida:

  • telefoni teel 55991100 (E-R kell 8:00-16:30) või registratuuris kohapeal:
    • Raatuse Tervisekeskus, Raatuse 21 I korrus
    • Tartu Tervisekeskus, Mõisavahe 34c II korrus
  • kodulehelt online broneering
  • digiregistratuuris

Kui patsient registreeritakse ravijärjekorda registratuuris või telefoni teel, täpsustab administraator pöördumise põhjuse ja teeb selle põhjal otsuse, kui kiiresti ja kelle vastuvõtule patsient peaks jõudma.

Kohapeal registreeritud patsiendile antakse kirjalik teatis, mis sisaldab tervishoiuteenuse osutamise aega, tervishoiuteenuse osutamise aadressi, tervishoiutöötaja nime ja ettevõtte kontaktandmeid.

Kui patsient registreeritakse ravijärjekorda telefoni või e-posti teel, siis teatatakse patsiendile e-kirja teel tervishoiuteenuse osutamise aeg (päev, kuu, aasta), tervishoiuspetsialisti ees- ja perekonnanimi, teenuse osutamise asukoha andmed ja ettevõtte kontaktandmeid.

Eelseisvat visiiti tuletatakse patsiendle meelde, saates sellekohane SMS, 24 tundi enne visiiti.

Registreerimine toimub esimesele vastuvõtuajale. Erandiks on patsiendi enda soov tulla hilisemal ajal.

Saatekirja alusel ravijärjekorda registreerimisel töödeldakse järgmisi andmeid:

  • patsiendi isikuandmed (ees- ja perekonnanimi, isikukood või muu identifitseeriv tunnus);
  • patsiendi kontaktandmed (aadress, telefon, e-posti aadress);
  • saatekirja kinnitanud tervishoiutöötaja andmed (ees- ja perekonnanimi, registrikood, telefon, e-posti aadress);
  • saatekirja kinnitanud asutuse andmed (nimi, registrikood, aadress, telefon, e-postiaadress);
  • teenuse nimetus, millele patsient on suunatud;
  • saatekirjal olev prioriteetsuse kood;
  • suunamise eesmärk või soovitused registreerimiseks;
  • asutuse ja tervishoiutöötaja andmed kuhu ja kelle juurde patsient suunati (nimi, registrikood, aadress, telefon, e-posti aadress, tegevuskoht, tervishoiutöötaja ees- ja perekonnanimi ning võimaluse korral registrikood) või patsiendi valikul käesoleva paragrahvi lõike 5 punktides 5–7 nimetatud andmed;
  • osutatava teenuse aeg (päev, kuu, aasta, kellaaeg);
  • muud saatekirja tehnilised andmed (unikaalne kood, koostamise aeg või kehtivuseajavahemik).

Saatekirjata ravijärjekorda registreerimisel töödeldakse järgmisi andmeid:

  • patsiendi isikuandmed (ees- ja perekonnanimi, isikukood või muu identifitseeriv tunnus);
  • patsiendi kontaktandmed (aadress, telefon, e-posti aadress);
  • teenuse nimetus, millele patsient soovib registreeruda;
  • kaebuse kirjeldus;
  • ravijärjekorra alusel teenust osutava tervishoiu spetsialisti (ees- ja perekonnanimi ja isikukood)
  • ravijärjekorra alusel teenuse osutamise asukoha andmed (aadress, kabineti number või muu asukoha täpsustus);
  • ravijärjekorra alusel teenust osutava tervishoiuteenuse osutaja asutuse kontaktandmed (aadress, telefon, e-posti aadress);
  • osutatava teenuse aeg (päev, kuu, aasta, kellaaeg).

Ravijärjekorra muutmine patsiendist tulenevatel põhjustel

Patsient peab teavitama tervishoiuteenuse osutajat võimalikult kiiresti, kuid mitte hiljem kui 24
tundi enne vastuvõtuaega, kui ta loobub talle registreeritud tervishoiuteenusest, soovib muuta
tervishoiuteenuse osutamiseks registreeritud aega jne, et teistel patsientidel oleks võimalik
temale broneeritud aega kasutada.
Vastuvõtule mitteilmumisest saab patsient teavitada tervishoiuteenuse osutajat:

  • helistades registratuuri telefonil 55991100
  • tühistades vastuvõtuaja digiregistratuuri vastuvõtuaja tühistamise lingi kaudu;
  • saates e-kirja info@vireo.ee aadressile.

Ravijärjekorra muutmine teenuseosutajast tulenevatel põhjustel

  • Kui teenuseosutaja teeb ravijärjekorras muudatuse (näiteks tervishoiu spetsialisti haigestumise tõttu) siis võetakse patsiendiga ühendust esimesel võimalusel ning registreeritakse uus aeg.
  • Muutmisest teavitatakse patsienti tema poolt avaldatud kontaktandmetel, kas telefoni või e-posti teel.